Και… Σημείο των Καιρών η πυρκαγιά στο Ιερό Σπήλαιο της Γεννήσεως του Κυρίου…
Αναστάτωσε τον πλανήτη ο Πάπας Φραγκίσκος της Ρώμης, ο επονομαζόμενος και «Μαύρος Πάπας» (επικεφαλής του τάγματος των Ιησουϊτών), με την επίσκεψή του στο Ισραήλ στις 25 Μαΐου του 2014! Ο Πάπας προέβη σε κινήσεις που προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις, αλλά και παράξενα φαινόμενα… Ιδού τι ακριβώς συνέβη.
Ο Πάπας Φραγκίσκος μετέβη στη Βηθλεέμ, όπου και επισκέφτηκε το Ιερό Σπήλαιο, στο οποίο γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός. Ήταν μία «περίεργη» κίνηση, η οποία συνοδεύτηκε από πολλά και ποικίλα σχόλια. Ακριβώς μία ημέρα μετά την επίσκεψη του Πάπα στη «φάτνη», τη νύχτα της 26ης προς την 27η Μαΐου του 2014… μια ανεξήγητη φωτιά ξέσπασε μέσα στη σπηλιά γεννήσεως του Θεανθρώπου, εξαιτίας της οποίας προκλήθηκαν σημαντικές υλικές ζημιές!… Λένε ότι η πυρκαγιά ξεκίνησε λόγω βραχυκυκλώματος ή από ένα καντήλι, όμως είναι γεγονός ότι πολλοί σημείωσαν τη σύμπτωση της «βέβηλης» επίσκεψης του Πάπα στο σημείο αυτό μόλις την προηγούμενη ημέρα…
Επίσης, ο «Μαύρος Πάπας» προξένησε τις μεγάλες αντιδράσεις των Παλαιστινίων με την απόφασή του να πάει στο όρος Σιών του Ισραήλ και να προσκυνήσει τον τάφο του ιδρυτή του πολιτικού σιωνισμού Τίοντορ Χερτσλ. Ο Πάπας Φραγκίσκος όμως πήγε στον τόπο αυτό, που οι απανταχού Εβραίοι θεωρούν ιερό, και κατέθεσε στεφάνι προς τιμή του Χερτσλ. Τι να σημαίνει άραγε αυτό; Μάλλον την προσέγγιση του Βατικανού με τον διεθνή σιωνισμό, παρά τις πολύ κακές παλαιότερες σχέσεις ανάμεσα στα δύο δόγματα… Να σημειώσουμε εδώ ότι ο Πάπας ανέλαβε επίσης την πρωτοβουλία να «γεφυρώσει» το χάσμα ανάμεσα σε Ισραηλινούς και Παλαιστινίους: στις 6 Ιουνίου 2014, στο Βατικανό, θα γίνει συνάντηση-προσευχή, στην οποία θα παρευρεθούν ο πρόεδρος του κράτους του Ισραήλ Σιμόν Πέρες και ο πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούτ Αμπάς.
Όμως στους Αγίους Τόπους ο Πάπας δεν περιορίστηκε στα παραπάνω. Έγινε επίσης γνωστό ότι στη γη της Παλαιστίνης συναντήθηκε με τον… Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, με τον οποίο έκαναν πολύ σπουδαίες συζητήσεις! Μάλιστα μία μεγάλη σε κυκλοφορία εφημερίδα του Ισραήλ, η «Χάαρετζ», έγραψε ότι πίσω από την επιτυχία που είχε το ταξίδι του Πάπα Φραγκίσκου στους Αγίους Τόπους βρίσκεται ο Βαρθολομαίος!…
Φραγκίσκος και Βαρθολομαίος φωτογραφήθηκαν αγκαλιασμένοι, συμβολίζοντας την αγκαλιά των δύο Εκκλησιών (Δύσης και Ανατολής), των οποίων επικεφαλής είναι οι ίδιοι… Βέβαια, για τους Ορθοδόξους Χριστιανούς ο Πάπας θεωρείται αιρεσιάρχης και ο καθολικισμός φοβερή πλάνη που παραποιεί και διαστρεβλώνει το αληθινό νόημα της χριστιανοσύνης! Αυτά όμως δεν έχουν καμία σημασία για τον Βαρθολομαίο, ο οποίος κάνει τα πάντα για να έρθει κοντά με το Βατικανό στο πλαίσιο της ακολουθούμενης εδώ και δεκαετίες τάσης «ένωσης» των Εκκλησιών.
Οι δύο θρησκευτικοί ηγέτες τόνισαν μετά τη συνάντησή τους ότι θα προσπαθήσουν να επιλύσουν τις όποιες διαφορές υπάρχουν ανάμεσα σε καθολικούς και Ορθοδόξους, παρά τα «τείχη» που εξακολουθούν να υπάρχουν αναμεταξύ τους. Ποια είναι όμως αυτά τα «τείχη»; Φραγκίσκος και Βαρθολομαίος υπονοούν το Πατριαρχείο της Μόσχας και, εν γένει, τη ρωσική Ορθοδοξία, η οποία στέκει εμπόδιο στην «ένωση» της Δυτικής και της Ανατολικής Εκκλησίας! Είναι γνωστό ότι το ρωσικό Πατριαρχείο αρνείται να δεχτεί τον Πάπα της Ρώμης και θεωρεί την καθολική χριστιανική θρησκεία ως αίρεση…
Ίσως το πιο ενδιαφέρον όμως απ’ όλα όσα συζήτησαν οι Φραγκίσκος και Βαρθολομαίος είναι το θέμα με το Πάσχα. Ως γνωστόν οι δύο Εκκλησίες υπολογίζουν με διαφορετικό τρόπο την ημερομηνία της Αναστάσεως του Χριστού και άλλοτε το Πάσχα καθολικών και Ορθοδόξων συμπίπτει ημερολογιακά, άλλοτε όμως όχι. Μάλιστα ο ίδιος ο Πάπας Φραγκίσκος δήλωσε επίσημα μετά το πέρας των συνομιλιών που είχε με τον Βαρθολομαίο ότι: «Είμαστε όλοι θεολόγοι σε ένα νησί και προχωράμε μαζί! Πρέπει να βοηθήσουμε, για παράδειγμα, με τις Εκκλησίες… Ακόμη και στη Ρώμη, πολλοί Ορθόδοξοι χρησιμοποιούν καθολικές εκκλησίες. Μιλήσαμε για την πανορθόδοξη σύνοδο, επειδή κάτι έχει να κάνει σχετικά με την ημερομηνία του Πάσχα»!…
Ώστε… Φραγκίσκος και Βαρθολομαίος μίλησαν για την ημερομηνία του Πάσχα! Και άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να… συνεορτάζουν πλέον στο μέλλον καθολικοί και Ορθόδοξοι Χριστιανοί την κορυφαία γιορτή της χριστιανοσύνης!… Εκπληρώνοντας έτσι την προφητική ρήση του Πατροκοσμά του Αιτωλού, ο οποίος είχε κάνει λόγο για «διπλή Πασχαλιά», έπειτα από την οποία θα γίνει ο «χαλασμός» και ο «γενικός πόλεμος»! Είχε πει ασφαλώς ο Άγιος Κοσμάς επίσης ότι: «Τον Πάπα να καταράσθε, διότι αυτός θα είναι η αιτία»!…
Εμάς δεν μας εκπλήσσουν όλα τα παραπάνω. Έχουμε εδώ και αρκετό καιρό γράψει από τις στήλες της «Ε.Ω.» ότι στόχος του Βαρθολομαίου είναι η καθιέρωση της πανθρησκείας και του οικουμενισμού. Πρώτο βήμα των οποίων θα είναι η περίφημη «ένωση» των Εκκλησιών. Θα υποχωρήσει άραγε η Ορθοδοξία για μια ακόμη φορά έναντι του Βατικανού; Κάποτε το είχε κάνει, υιοθετώντας το παπικό («νέο») ημερολόγιο. Μετά άρχισαν οι «συμπροσευχές» παπικών και Ορθοδόξων… Τι θα συμβεί στο μέλλον; Θα υιοθετήσει η Ορθοδοξία στο τέλος και το «filioque» των καθολικών;… Πού μας οδηγείς, Βαρθολομαίε;
Δρ. Ησαΐας Κωνσταντινίδης
π. Νικόδημος Μπιλάλης,Ένας καλόγηρος-προστάτης των πολυτέκνων
Έφυγε στις 4 Ιουνίου από ανάμεσά μας και κηδεύτηκε την επόμενη στην Ι. Μονή Παντοκράτορος Αγ. Όρους ο μοναχός Νικόδημος Μπιλάλης, μια καθαρή και γνήσια ελληνορθόδοξη ψυχή, που αφιέρωσε τον εαυτό της στην υπηρεσία των πολύτεκνων οικογενειών. Θεολόγος και φιλόλογος ο π. Νικόδημος συνέγραψε πολλά θεολογικά συγγράμματα, μερικά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν και ως σχολικά εγχειρίδια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συμμετείχε σε θεολογικά και δημογραφικά συνέδρια με εισηγήσεις που εντυπωσίαζαν το πυκνό ακροατήριο. Συγκαταλέγεται στους πιο λόγιους μοναχούς του Αγ. Όρους. Πέθανε λίγες μόνο ημέρες μετά τον επίσης λόγιο μοναχό Μωυσή, γνωστό στο πανελλήνιο από σειρά βιβλίων και άρθρων που κατά καιρούς δημοσίευε. Πέθανε μάλιστα κατά τον ίδιο τρόπο με τον από Τραπεζούντος ορμώμενο Άγιο Αθανάσιο τον Αθωνίτη, τον θεμελιωτή του μοναχισμού στο Άγιο Όρος, τη βιογραφία του οποίου συνέγραψε.
Αγνός άνθρωπος ο π. Νικόδημος διατηρούσε ακμαίες τις σωματικές του δυνάμεις και παρά τα 85 του χρόνια αποτόλμησε να ανέβει με μια σκάλα στη στέγη του κελιού του στην Καψάλα του Αγίου Όρους. Έπεσε όμως στο κενό και άφησε την τελευταία του πνοή, όπως ακριβώς και ο απ’ αυτόν βιογραφηθείς Άγιος.
Πολλά οφείλει η Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και η Ελλάδα στον π. Νικόδημο. Γόνος ο ίδιος υπερπολύτεκνης οικογένειας και γνώστης εξ ιδίας εμπειρίας των πλεονεκτημάτων και των αρετών που καλλιεργούνται με τον πλέον φυσιολογικό τρόπο μέσα στις πολύτεκνες οικογένειες έκανε σκοπό της ζωής του την προβολή της ελληνορθόδοξης πολύτεκνης οικογένειας. Δεν τον εμπόδισε το μοναχικό σχήμα που περιβλήθηκε να ασχοληθεί πολύ σοβαρά με την πολύτεκνη οικογένεια. Ζήτησε ευλογία από τον γέροντα Παΐσιο, και εκείνος όχι μόνο του την έδωσε, αλλά και τον ενθάρρυνε να ασχοληθεί με τους ευλογημένους πολύτεκνους της πατρίδας μας. Επί 36 χρόνια εξέδιδε το περιοδικό «ελληνορθόδοξη πολύτεκνη οικογένεια», το οποίο μοιραζόταν από τα παγκάρια των ναών. Τα τεύχη του μέχρι την κοίμησή του ανήλθαν σε 141. Έφτασε να κυκλοφορεί μέχρι 500.000 αντίτυπα. Κολοσσιαία είναι η προσφορά του περιοδικού. Από την επιταγή ταχυπληρωμής, που ως ένθετο κυκλοφορούσε σε κάθε περιοδικό, συγκεντρώνονταν σεβαστά ποσά με τα οποία ενισχύθηκαν χιλιάδες πολυμελείς οικογένειες, που αντιμετώπιζαν οξύ οικονομικό πρόβλημα. Ορισμένες ήσαν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο πλειστηριασμού του σπιτιού τους από αδυναμία εξόφλησης δανείου ή έξωσης από αδυναμία καταβολής του ενοικίου. Στις περιπτώσεις αυτές πυροσβεστικά επενέβαινε ο π. Νικόδημος και αποφεύγονταν τα δυσάρεστα να βρεθούν στο δρόμο υπερπολύτεκνες οικογένειες. Υπήρχαν οικογένειες που ενισχύονταν μονίμως και άλλες που ενισχύονταν εκτάκτως. Το πιο συγκινητικό είναι ότι μεταξύ των δωρητών συγκαταλέγονταν και οικογένειες πολυτέκνων, που τα οικονομικά τους ήσαν πενιχρά. Διαβάζει κανείς συγκινητικά γράμματα στις σελίδες του περιοδικού, αλλά βλέπει και υπέροχες οικογενειακές φωτογραφίες με όλα τα μέλη τους, παππούδες, γονείς, εγγόνια, δισέγγονα, χάρμα οφθαλμών.
Βλέποντας ο π. Νικόδημος τις τεράστιες διαστάσεις που έλαβαν οι εκτρώσεις στην Ελλάδα (τριπλάσιες εκτρώσεις από γεννήσεις) έδωσε πραγματικό αγώνα ενημέρωσης για την αποφυγή της σύγχρονης αυτής μάστιγας. Πολλοί είναι εκείνοι που επηρεάστηκαν από την αρθρογραφία του και έφεραν στον κόσμο όσα παιδιά τους έδωσε ο Θεός, άλλοι απέφυγαν εκτρώσεις που προγραμμάτιζαν, άλλοι διόρθωσαν με τη μετάνοιά τους και τη γέννηση και άλλων παιδιών ύστερα από κάποια έκτρωση και άλλοι έγιναν συνεργάτες στην προστασία του αγέννητου παιδιού. Αλλά και η προβολή εθνικών θεμάτων και ηρωικών γεγονότων δεν διέφευγαν της προσοχής του π. Νικοδήμου.
Όλα αυτά αποτελούν τεράστια προσφορά στην Εκκλησία και στο γένος των Ελλήνων, για την οποία αξίζει κάθε δίκαιος έπαινος στον μεταστάντα. Ο θάνατός του αφήνει δυσαναπλήρωτο κενό. Οι πολυποίκιλα ενισχυόμενες πολύτεκνες οικογένειες είναι φυσικό να νοιώθουν απορφανισμένες. Είθε ο Κύριος να στείλει αντάξιο αντικαταστάτη του και να κατατάξει τον ίδιο μετά των εκλεκτών του.
Δρ Γεώργιος Τσακαλίδης
Θεολόγος-Θρησκειοπαιδαγωγός
Έφορος Ανωτάτης Συνομοσπονδίας
Πολυτέκνων Ελλάδος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου