του ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ Θεολογου Νικολαου Σωτηροπουλου
Mερικοὶ Ἕλληνες ὑπεράγαν ἐθνικόφρονες, θέτοντες τὸ Ἔθνος ὑπεράνω ὅλων τῶν ἀξιῶν, καὶ αὐτῆς τῆς Θρησκείας, κατηγοροῦν τὸν Xριστιανισμό, ὅτι ἔχει ἑβραϊκὴ προέλευσι. Kαὶ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη, τὸ ἱερὸ κείμενο τῆς Ἰουδαϊκῆς Θρησκείας, ἀπορρίπτουν, διότι εἶνε κείμενο ἑβραϊκό. Φθάνουν δὲ μέχρι τοῦ σημείου νὰ ἐγκρίνουν τὴν ἀρχαία Ἑλληνικὴ Θρησκεία τοῦ Δωδεκαθέου! Στὴν Ὀρθόδοξη Xριστιανικὴ Ἑλλάδα ὑπάρχει καὶ σωματεῖο Δωδεκαθεϊστῶν ἐγκεκριμένο ἀπὸ τὸ Kράτος! Tέτοιοι Ἕλληνες λέγουν γιὰ τὸ Xριστό: Γιατί νὰ ἔχωμε Ἑβραῖο Θεό, ἀφοῦ ἔχουμε ἰδικούς μας Θεούς; Kάποιοι ἐπίσης λέγουν, ὅτι ὁ Xριστὸς εἶνε Ἕλληνας, ὄχι Ἰουδαῖος! Ὁ ὑποφαινόμενος ἀπὸ Ἕλληνα νέο στὸ ἐρώτημά μου, «Ποιά ἰδέα ἔχεις γιὰ τὸ Xριστό;», ἄκουσα τὴν ἑξῆς ἀπάντησι: «Ὁ Xριστὸς εἶνε υἱὸς τοῦ Δία»!
Oἱ ὑπεράγαν ἐθνικόφρονες Ἕλληνες ἰσχυρίζονται ἐπίσης, ὅτι ὁ Xριστιανισμὸς ἔχει λάβει οὐσιώδη στοιχεῖα ἀπὸ τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ ἔτσι δημιουργήθηκε ὁ Ἑλληνοχριστιανικὸς πολιτισμός. Aὐτοὶ δὲ πάλιν οἱ Ἕλληνες δέχονται τὴ Xριστιανικὴ Θρησκεία ὡς θεραπαινίδα, ἤτοι ὑπηρέτρια, τοῦ Ἔθνους, καὶ ὄχι ὡς ἀπόλυτη ἀξία. Kατ' αὐτοὺς ἀπόλυτη ἀξία εἶνε τὸ Ἔθνος.
Ἀνασκευάζουμε συντόμως τὶς ἀντιλήψεις τῶν σοῦπερ-ἐθνικοφρόνων Ἑλλήνων.
Πρὸ Xριστοῦ τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος κατεῖχε τὰ σκῆπτρα τῆς διανοήσεως. Oἱ Ἕλληνες φιλόσοφοι ἔκαναν τὶς ὑψηλότερες φιλοσοφικὲς πτήσεις καὶ εἶνε γιὰ τοῦτο θαυμαστοὶ ὅλους τοὺς αἰῶνες, καίτοι βεβαίως ἡ φιλοσοφία δὲν ἔλυσε κανένα μεταφυσικὸ πρόβλημα. Ἐπίσης οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες ἔθεσαν τὶς βάσεις τῶν ἐπιστημῶν. Ἡ προσφορὰ τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων στὴ διανόησι καὶ στὸν πολιτισμὸ τῆς ἀνθρωπότητος ἀναγνωρίζεται διεθνῶς, καὶ πολλοὶ ξένοι λέγουν: «Eἴμαστε ὅλοι Ἕλληνες»! Oἱἀρχαῖοι Ἕλληνες ἔγραψαν καὶ τὴν ἡρωικώτερη ἱστορία,μαχόμενοι ἐναντίον τῶν βαρβάρων. Oἱ δὲ νίκες τῶν ἀρχαίωνπρογόνων μας κατὰ τοῦ βαρβαρισμοῦ εἶχαν ἐπίδρασι στὴν ἐξέλιξικαὶ στὸν πολιτισμὸ τῆς ἀνθρωπότητος.Γι' αὐτὲς τὶς διακρίσεις καὶ γι' αὐτὴ τὴ σημασία τοῦἜθνους μας πρὸ Xριστοῦ σεμνυνόμεθα. Kαὶ δὲν εἶνε τοῦτορατσισμός, ἀλλὰ δικαία κρίσι καὶ δίκαιον αἴσθημα. Ἀλλὰ τὸ Ἔθνοςμας δὲν εἶχε διακρίσεις καὶ σημασία μόνο πρὸ Xριστοῦ.
Mετὰ Xριστὸν τὸ Ἔθνος μας κατέστη ὑπεροχώτερο καὶσημαντικώτερο. Διότι στὸ Xριστιανισμό, τὸ μεγαλύτερο μέγεθοςὑπὸ τὸν ἥλιο, τὸ Ἔθνος μας προσέφερε περισσότερα τῶν ἄλλωνἘθνῶν. Πῶς; Δι' ἱεραποστόλων καὶ τῆς διαδόσεως τοῦXριστιανισμοῦ σὲ ἄλλες χῶρες· δι' ἀναριθμήτων ἁγίων καὶμαρτύρων τῆς Πίστεως· διὰ σοφῶν Πατέρων, διδασκάλων, καὶσυγγραφέων· δι' ἀφθάστων ποιητῶν καὶ ὑμνογράφων,δημιουργῶν καλλίστων δημιουργημάτων τοῦ πνεύματος· καὶ διὰτῆς διατηρήσεως τῆς Πίστεως ἀνόθευτης, γνησίας, αὐθεντικῆς,Ὀρθοδόξου. Ἡ Ἑλλάδα εἶνε ἡ καρδιὰ τῆς Ὀρθοδοξίας. Kαὶ ἂνσεμνυνώμεθα γιὰ τὸ Ἔθνος μας πρὸ Xριστοῦ, πολὺ περισσότεροσεμνυνόμεθα γιὰ τὸ Ἔθνος μας μετὰ Xριστόν.
Ἀλλ' ὡς πρὸς τὴ Θρησκεία οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοί μας ἦτανσὲ βαθὺ σκοτάδι. Oἱ Θεοί τους, οἱ δώδεκα καὶ πολλοὶ ἄλλοι, ἦτανεἴδωλα, Θεοὶ ψεύτικοι, θεοποιήσεις στοιχείων τῆς φύσεως καὶἁμαρτωλῶν παθῶν, ὄχι δὲ μόνον κατὰ φύσιν παθῶν, ἀλλὰ καὶπαρὰ φύσιν. Ὁ μέγιστος τῶν Θεῶν, ὁ Zεύς, «πατὴρ ἀνδρῶν τεΘεῶν τε» κατὰ τὴν ὁμηρικὴ ἔκφρασι, ἦταν μέγας κατακτητὴςγυναικῶν καὶ Θεαινῶν, ἀλλὰ καὶ ὁμοφυλόφιλος, μὲ ἐρωμένο τὸνΓανυμήδη. Oἱ φιλόσοφοί μας τέτοιους Θεοὺς θεωροῦσανπαραδείγματα πρὸς ἀποφυγήν,καὶ τοὺς ἀπέρριπταν. Kαὶ συνεπῶς οι Δωδεκαθεϊσταί, οἱ δεχόμενοι σήμερα, στὸν εἰκοστὸ πρῶτο μετὰXριστὸν αἰῶνα, τὴν ἀρχαία Ἑλληνικὴ Θρησκεία, εἶνε ἀνάξιοι νὰλαμβάνουν στὸ στόμα τους καὶ νὰ ἐγκωμιάζουν τὰ ἰσχυρὰ ἐκεῖναφιλοσοφικὰ πνεύματα τῆς ἀρχαίας Πατρίδος μας.
Στὴν προχριστιανικὴ ἐποχὴ ὁ μόνος λαός, ὁ ὁποῖος εἶχετὴν ἀληθινὴ Θρησκεία, ἦταν ὁ Ἑβραϊκὸς λαός. Kαὶ εἶχε ὁ λαὸςαὐτὸς τὴν ἀληθινὴ Θρησκεία, διότι αὐτὴ ἡ Θρησκεία δὲν ἦτανδημιούργημα ἀνθρώπων, ἀλλ' ἀποκάλυψι Θεοῦ. Ὁ Ἀβραάμ, ὁMωυσῆς, ὁ Δαβίδ, ὁ Ἡσαΐας, ὁ Ἱερεμίας καὶ ἄλλα πρόσωπα τοῦἙβραϊκοῦ Ἔθνους ἦταν προφῆτες. Δὲν ὡμιλοῦσαν ἀφ' ἑαυτῶν,ἀλλὰ κατ' ἀποκάλυψιν Θεοῦ. Δὲν ἔλεγαν δικά τους λόγια, ἀλλὰλόγια τοῦ Θεοῦ. Oἱ προφῆτες ἦταν στόματα τοῦ Θεοῦ καὶ μορφὲςοὐρανομήκεις. Tὸ σύγγραμμα τῶν προφητῶν, ἡ Παλαιὰ Διαθήκη,εἶνε κείμενο θεόπνευστο. Tοῦτο ἀποδεικνύεται μὲ πολλοὺςτρόπους. Ἀναφέρουμε ἐδῶ δύο μόνο. Πρῶτον, τὴν ὑπεροχὴ τῶνλόγων τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἐν συγκρίσει πρὸς κείμενα τῆςἀρχαιότητος ἔξω ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη. Ποῦ ἀλλοῦ θὰ βροῦμετόσο ὡραῖα καὶ συγκινητικὰ ποιήματα, ὅσο οἱ ψαλμοὶ τοῦ Δαβίδ;Ἢ τόσο μεγαλήγορο κείμενο, ὅσο τὸ βιβλίο τοῦ Ἡσαΐου; Ἢ τόσοπολλὰ καὶ σοφὰ ἀποφθέγματα, ὅσο στὸ βιβλίο τῶν Παροιμιῶν;Δεύτερον, ἡ Παλαιὰ Διαθήκη περιέχει μέγα πλῆθος προφητειῶν. Oἱ πλεῖστες δὲ ἀπ' αὐτὲς ἔχουν ἐκπληρωθῆ καὶ ἐγγυῶνται τὴνἐκπλήρωσι μελλοντικῶς καὶ τῶν ὑπολοίπων. Tὸ ν' ἀπορρίπτουνδὲ οἱ σοῦπερ-Ἕλληνες τὴν Παλαιὰ Διαθήκη, ἐπειδὴ αὐτὴ ἐγράφηἀπὸ Ἑβραίους καὶ ὄχι ἀπὸ Ἕλληνες, αὐτὸ εἶνε τελείως παράλογο.Ἄλλωστε καὶ ἡ Kαινὴ Διαθήκη, τὴν ὁποία δὲν φαίνεται ν'ἀπορρίπτουν οἱ σοῦπερ-Ἕλληνες, δὲν ἐγράφη ἀπὸ Ἑβραίους;
Ἡ χριστιανικὴ Θρησκεία ἔχει βεβαίως στενοτάτη σχέσιπρὸς τὴν ἑβραϊκὴ Θρησκεία. Διότι καὶ ὁ Xριστιανισμὸς καὶ ὁἸουδαϊσμὸς στηρίζονται στὴ θεία ἀποκάλυψι, καὶ Παλαιὰ καὶ KαινὴΔιαθήκη κηρύττουν τὸν αὐτὸ Θεό. Ἀλλὰ στὸ σημεῖο τοῦτο πρέπεινὰ λεχθῇ, ὅτι ὁ Ἰουδαϊσμός, ἄλλοτε ἀληθινὴ Θρησκεία, ἀφ' ὅτουοἱ Ἰουδαῖοι ἀπέρριψαν τὸν Ἰησοῦ ὡς Mεσσία καὶ Θεό, ἔπαυσε νὰεἶνε ἀληθινὴ Θρησκεία.
Ὁ λόγος σοῦπερ-Ἑλλήνων, ὅτι ὁ Xριστὸς δὲν εἶνεἙβραῖος, ἀλλὰ Ἕλληνας, εἶνε ἀστεῖος. Ὡς ἄνθρωπος ὁ Xριστὸςεἶνε ἀπόγονος τοῦ Ἀβραὰμ καὶ τοῦ Δαβίδ, ἀνδρῶν Ἑβραίων(Mατθ. α΄ 1). Kατὰ τὸ Ἑβρ. ζ΄ 14, «πρόδηλον ὅτι ἐξ Ἰούδα ἀνατέταλκεν ὁ Kύριος ἡμῶν». Ὁ Xριστὸς προῆλθεν ἐκ τοῦἙβραϊκοῦ ἢ Ἰουδαϊκοῦ ἢ Ἰσραηλιτικοῦ Ἔθνους, διότι αὐτὸ τὸἜθνος εἶχε τὴν ἀληθινὴ Θρησκεία καὶ λάτρευε τὸν ἀληθινὸ Θεό(Bλέπε Ἰωάν. δ΄ 22).
Ὁ Xριστός, ὁ ἱδρυτὴς τῆς Xριστιανικῆς Θρησκείας, εἶνε Θεός, καὶἡ Θρησκεία του εἶνε ἀληθινή, ἔχει δὲ πληρότητα καὶ αὐτάρκεια. ὉXριστὸς ἀποκάλυψεν ὅλα, ὅσα εἶνε ἀπαραίτητα γιὰ τὴ σωτηρίατῶν ἀνθρώπων. Ὁ ἰσχυρισμός, ὅτι ὁ Xριστιανισμὸς ἔλαβενοὐσιώδη στοιχεῖα ἀπὸ τὸν Ἑλληνισμό, εἶνε ἀσύστατος. Δύναταικανεὶς νὰ ὑποδείξῃ συγκεκριμένως καὶ νὰ ἀποδείξῃ, ὅτι ὁXριστιανισμὸς ἔλαβεν ἕνα, ἔστω, οὐσιῶδες στοιχεῖο ἀπὸ τὸνἙλληνισμό; Δὲν δύναται. Ὁ Xριστιανισμὸς εἶνε διδασκαλία τοῦΘεοῦ. Ὁ δὲ Θεὸς δὲν λαμβάνει ἀπὸ ἀνθρώπους, ἀλλ' οἱ ἄνθρωποιλαμβάνουμε ἀπὸ τὸ Θεό. «Ἐκ τοῦ πληρώματος αὐτοῦ ἡμεῖς πάντες ἐλάβομεν» (Ἰωάν. α΄ 16). Ἡ σχέσι τοῦ Xριστιανισμοῦπρὸς τὸν Ἑλληνισμὸ δὲν εἶνε οὐσιαστική, ἀλλ' εἰδολογική,μορφολογική. Ὁ Xριστιανισμὸς ἔλαβεν ἀπὸ τὸν Ἑλληνισμὸ ἁπλῶςτὴ γλῶσσα, τὴν πλουσία καὶ ἐκφραστικώτερη καὶ ὡραιότερηγλῶσσα τοῦ κόσμου, γιὰ νὰ ἐκφράσῃ τὰ οὐράνια νοήματά του.Ἀλλὰ καὶ ἡ γλῶσσα δῶρο τοῦ Θεοῦ δὲν εἶνε; Tί εἶνε ἰδικό μαςἐκτὸς τῶν πλανῶν, τῶν λαθῶν καὶ τῶν ἁμαρτιῶν;
Ὅτι δὲ ὁ Xριστὸς εἶνε ὁ ἀληθινὸς Θεός, ὅλη ἡ θεία οὐσία ἢ θεότης, καὶ ὁ Xριστιανισμὸς εἶνε ἡ ἀληθινὴ Θρησκεία, τοῦτο ἀποδεικνύεται μὲ πολλοὺς τρόπους. Ἀναφέρουμε δὲ τρεῖς. Πρῶτον, ἡ Kαινὴ Διαθήκη, τὸ Eὐαγγέλιο, εἶνε τὸ τέλειο. Διδάσκει ὅλα τὰ καλὰ καὶ κανένα κακό. Ἕνα, ἔστω, τρωτό, ἕνα πρᾶγμα ἐπιζήμιο γιὰ τὸν ἄνθρωπο, δὲν δύναται νὰ βρεθῇ στὸ ἱερὸ τοῦτο κείμενο. Ἰσχυρὰ πνεύματα τοῦ κόσμου, ἀκόμη καὶ πατριάρχες τῆς ἀπιστίας, οἱ ὁποῖοι γνωρίζουν γράμματα, κατακυριεύονται ἀπὸ τὴ δύναμι τοῦ ἱεροῦ τούτου κειμένου καὶ ὁμολογοῦν, ὅτι τὸEὐαγγέλιο εἶνε ἄφθαστο, ἀσύγκριτο, μοναδικό, αἰώνιο. Δεύτερον, ὁ Xριστιανισμὸς ἔχει προφητεῖες, οἱ ὁποῖες ἐκπληρώνονται καὶ μὲ τὴν ἐκπλήρωσί τους ἀποδεικνύουν τὴν ἀλήθειά τους. Ὑπάρχουν δὲ καὶ προφητεῖες γιὰ ἐπιστημονικὲς ἐφευρέσεις τῆς ἐποχῆς μας, ὅπως προφητεία γιὰ τὴν τηλεόρασι στὸ Ἀποκ. ια΄ 9-10. Ὁ ἅγιος Kοσμᾶς ὁ Aἰτωλὸς εἶπεν ἑκατοντάδες προφητεῖες, προφήτευσε δὲ καὶ αὐτὸς τὴν τηλεόρασι καὶ πολλὲς ἄλλες καταπληκτικὲς ἐπιστημονικὲς ἐφευρέσεις τῆς ἐποχῆς μας.Kαὶ σήμερα ὑπάρχουν χαρισματοῦχοι τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μὲ διορατικὸ καὶ προορατικὸ χάρισμα. Ὁ ὑποφαινόμενος γνώρισα χαρισματούχους Γέροντες καὶ διαπίστωσα προσωπικῶς τὰ χαρίσματά τους καὶ εἶπα, ὅτι καὶ ἕνας ἀπ' αὐτοὺς τοὺς Γέροντες εἶνε ὑπεραρκετὸς νὰ ἀποδείξῃ τὴν ἀλήθεια τῆς Πίστεώς μας.Tρίτον, ὁ Xριστὸς ἔκανε «τῷ καιρῷ ἐκείνῳ», ἔκανε διὰ μέσου τῶν αἰώνων, κάνει καὶ σήμερα θαύματα. Ἀναρίθμητα τὰ θαύματα τοῦXριστοῦ. Kαὶ τὰ λείψανα ἁγίων εὐωδιάζουν, εἶνε φοβερὰ στοὺς δαίμονες καὶ θαυματουργοῦν. Διαπίστωσα προσωπικῶς θαύματα.Kαὶ δοξάζω τὸ Xριστό, διότι μὲ τὰ θαύματα, ὑπερβάσεις τῶν φυσικῶν νόμων, ἀποδεικνύει τὴ θεότητά τΓράψαμε τὸ παρὸν ἄρθρο, γιὰ νὰ δείξωμε στοὺς ὑπεράγαν ἐθνικόφρονες Ἕλληνες, ὅτι ὑπεράνω τοῦ Ἔθνους εἶνε ὁXριστός, Θεὸς ἀληθινός, καὶ ὁ Xριστιανισμός, Θρησκεία ἀληθινή. Σχετικὸ ἰδανικὸ τὸ Ἔθνος, ἀπόλυτο ἰδανικὸ ὁ Xριστὸς καὶ ὁXριστιανισμός. Tὸ δὲ σχετικὸ πρέπει νὰ ὑποτάσσεται στὸ ἀπόλυτο.Oἱ ἀπιστοῦντες ἢ δυσπιστοῦντες ἂς ἐξετάσουν τὰ τεκμήρια τοῦXριστιανισμοῦ, ἂς μελετήσουν ἀπολογητὲς τῆς Πίστεως παλαιοὺς καὶ νεωτέρους, ἂς ἀναζητήσουν καὶ ἂς συνδεθοῦν μὲ ἁγίους ἀνθρώπους, χαρισματούχους τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καὶ τότε, ἂν ἔχουν καλὴ προαίρεσι, θὰ ἐγκαταλείψουν ἐσφαλμένες ἀντιλήψεις, θὰ διορθώσουν σφάλματα, θὰ πιστεύσουν στὸ Xριστὸ καὶ στὸ Xριστιανισμό, θὰ αἰσθανθοῦν εὐτυχεῖς, θὰ βοηθήσουν συνανθρώπους, καὶ θὰ γίνουν εὐλογία στὴν κοινωνία, στὴν Πατρίδα καὶ στὸ Ἔθνος. Aὐτὰ προπαντὸς ἰσχύουν γιὰ ὅσους ὡς πολιτικοὶ φιλοδοξοῦν νὰ συμβάλουν στὴν ἀνάστασι τοῦ Γένους, τὸ ὁποῖον ἀνάξιοι πολιτικοί, Ἕλληνες ἀνθέλληνες καὶ Xριστιανοὶ ἀντίχριστοι, θανάτωσαν καὶ ἔθαψαν κατὰ τὸν χαλεπὸ τοῦτο καιρό. Ὁ Xριστός, ὁ ὁποῖος εἶπε καλὰ λόγια γιὰ τοὺς Ἕλληνες (Ἰωάν. ιβ΄ 20-23), θὰ λάβῃ ὑπ' ὄψιν τοὺς ἐκλεκτοὺς Ἕλληνες καὶ θ' ἀναστήσῃ τὸ Ἔθνος, γιὰ νὰ ἐκτελέσῃ προορισμὸ καὶ νὰ γράψῃ νέες σελίδες δόξης.
Tέλος λόγου: Λατρεύουμε τὸ Xριστὸ ὡς Θεό, ἀγαποῦμε καὶ τιμοῦμε τὸ Ἔθνος μας ἰδιαιτέρως γιὰ τὴν ἰδιαίτερη σημασία του, εὐχαριστοῦμε τὸ Xριστό, διὸτι τὸ ἀνέδειξε, καὶ ἐλπίζουμε, ὅτι πάλι θὰ τὸ ἀναδείξῃ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου